În 1501, deși avea doar 26 de ani, Michelangelo era deja cel mai faimos și mai bine plătit artist al vremii. Mai mult, tocmai acceptase provocarea de a realiza ceea ce avea să devină o operă de artă emblematică a epocii moderne – sculptura de marmură a lui David. Pe atunci, asemenea proiecte necesitau cunoștințe profunde de anatomie, la care aveau acces doar câțiva privilegiați, motiv pentru care, grandiosul proiect a avut nevoie de doi ani de muncă tenace pentru a putea fi finalizat.
Din Renaștere până astăzi, arta a evoluat mult. Corpul uman, însă, continuă să stârnească interesul, rămânând o formă de expresie artistică. O poate confirma și Jason Kimes, tânăr artist care realizează sculpturi figurative, amplasate în aer liber. Pentru Jason, toate proiectele încep cu o formă umană. La fel ca acum 500 de ani, sculptarea de la zero rămâne o provocare. Recent, lucrurile s-au simplificat, totuși, atunci când artistul a decis să apeleze la tehnologia 3D, înlocuind laborioasele matrițe de ipsos pentru tot corpul cu o metodă mai simplă de captare a modelelor. „Am avut succes cu fotogrametria doar prin modelarea inițială a unei figuri statice de lut, nu și prin prin captarea directă a unui model viu”, a susținut sculptorul. Acesta este motivul pentru care a apelat la peel 3D.