3D Motion Creator e o soluție complet bazată pe browser, pentru studii de mișcare.
În acest blog ne vom familiariza cu cele mai recente actualizări, FD02 și FD03. Îmbunătățirile includ, printre altele, un nou manipulator de robot 3D, capacitatea de a vizualiza proprietățile masei în 3D și de a monitoriza centrul de masă, ș.a.
Dacă vă amintiți, în FD01, echipa SOLIDWORKS a introdus o nouă comandă, cea de monitorizare a centrului de masă pe corpuri multiple, care permite utilizatorilor să vizualizeze fie poziția centrului de masă al unei componente, fie mișcarea relativă în timpul simulărilor pentru un grup de componente. Centrul de masă mai poate fi monitorizat folosind grafice 2D pe durata simulării, pentru a vedea cum se vor comporta corpurile în mișcare. Acest lucru arată dacă toate componentele implicate în simularea mișcării sunt stabile sau dacă mecanismul trebuie modificat.
În FD02, cei de la SOLIDWORKS au extins funcționalitatea centrului de masă cu următoarele ameliorări:
Controlul proprietăților masei corporale în 3D
Înțelegeți mai bine masa corporală, afișând proprietățile de masă în vizualizarea 3D, chiar în timpul creării. Accesați fila View din bara de acțiuni, faceți click pe View Filters și activați proprietăți de masă corporală – Body Mass Properties.

Ulterior, atunci când accesați arborele de caracteristici Feature Tree sau faceți click direct pe corp în zona grafică, veți vedea o sferă galben-neagră care reprezintă centrul de masă. Prin intermediul ei vă puteți face o idee despre cât de greu este un anumit corp, în funcție de dimensiunile relative ale fiecărei sfere. De asemenea, puteți scala sfera cu centrul de masă, utilizând opțiunea de scalare 3D din fila View, disponibilă în bara de acțiuni.

În plus, puteți afișa proprietăți de masă combinate, selectând mai multe corpuri (prin ținerea tastei Ctrl apasată) în arborele de caracteristici Feature Tree sau în zona grafică și dând click pe opțiunea Proprietăți de masă combinată a corpului/Combined Body Mass Properties, opțiune disponibilă sub View Filters.

Îmbunătățirile vă ajută să înțelegeți mai bine modelul de mișcare și să evitați erorile de modelare, având posibilitatea de a revizui și controla proprietățile masei corporale în 3D pentru fiecare corp sau combinație de corpuri.
Monitorizarea centrului de masă în timpul animației
Beneficiați de vizualizarea proprietăților calitative ale masei componentelor. Acum puteți monitoriza centrul de masă în timpul unei animații și puteți crea o urmă geometrică/geometric trace. Inițial trebuie să creați un Center of Mass probe pentru centrul de masă. După, puteți crea o urmă geometrică. Pentru a crea Center of Mass probe, punctul ipotetic în care se presupune că întreaga masă a unui obiect este concentrată și a-i vizualiza mișcarea, accesați fila Mechanism din Bara de Acțiuni, faceți click pe Center of Mass Probe și selectați corpurile dorite.

Ulterior, puteți vizualiza trasarea geometrică a centrului de masă combinat al componentelor selectate. Tot ce trebuie să faceți este să accesați opțiunea Trasare geometrică/Geometric Trace, făcând click pe meniul derulant de sub opțiunea Swept Volume din fila Mechanism, prezentă în bara de acțiuni.

Apoi selectați Center of Mass probe, creat anterior, din secțiunea Mechanism a arborelui de caracteristici Feature Tree și dați click pe OK.

La final, apelați din nou la simulare pentru a vizualiza trasarea geometrică a centrului de masă.

Pentru a afla mai multe despre actualizările FD02, vizitați pagina What’s New aici.
Mutați corpurile în mod interactiv cu ajutorul manipulatorului robot 3D
Mutați cu ușurință corpurile în locația dorită din zona grafică sau vizualizați mișcarea componentelor unele față de altele, respectând constrângerile mecanismului.
Există un nou Manipulator de Roboți 3D care vă permite să mutați și să rotiți cu ușurință piese și ansambluri, folosind mânere de axă și arc pentru ajustări liniare și rotative. Îl puteți accesa folosind opțiunea „Move with Triad” din bara de instrumente contextuale. El vă ajută la mutarea corpurilor în zona grafică pentru o vizualizare mai ușoară.

Cu robotul selectat, opțiunea „Move with Constraint” dezactivată vă permite să mutați liber un corp, trăgându-l prin intermediul robotului, ignorând constrângerile configurate într-un mecanism. Puteți, de exemplu, poziționa un corp în zona grafică și obține o vizibilitate clară pentru selectarea geometriei, în timp ce creați îmbinări, apoi asamblați sistemul folosind rezolvarea îmbinărilor/mecanismului.

Robotul cu opțiunea „Move with Constraint” activată vă permite să mutați obiecte, respectând constrângerile de asamblare, pe baza conexiunilor inginerești, astfel încât să puteți verifica, salva sau modifica rapid starea curentă a mecanismului.

Pentru a vedea mai multe despre actualizările FD03 și a viziona un videoclip despre noile îmbunătățiri, consultați pagina What’s New aici.
Dacă vă sunt utile articolele noastre, nu ezitați să vă abonați la newsletter.

