Când un Porsche gata fabricat nu este suficient…

Pentru majoritatea dintre noi, mașinile de la Porsche sunt automobile sport uimitoare, de înaltă performanță. Construite în Germania, ele combină un aspect sportiv clasic cu o inginerie de ultimă generație, oferind strălucire și rezultate spectaculoase.

Pentru unii, însă, un Porsche gata fabricat nu este suficient, mai ales dacă e vorba de un model mai vechi. Cei interesați să conducă un Porsche vintage, s-ar putea să găsească neconvenabil faptul că asemenea modele sunt fabricate din oțel. Patrick Nguyen, împreună cu echipa sa de la Patritti Design Performance, are o soluție pentru această categorie de persoane. Una dintre specialitățile sale este de a reproduce, potrivi și înlocui panourile de caroserie existente cu înlocuitori din compozite. Procesul e unul extrem de delicat și necesită diverse abilități.

Un exemplu care reflectă abilitățile lui Patritti, proiectul 3.8 Turbo Cayman

În mod tradițional, matrițele pentru piese erau realizate direct pe caroseria mașinii și reutilizate pentru reproducere. Procesul era plictisitor și dezordonat. Deloc întâmplător, scanarea 3D a fost percepută drept o soluție ideală de către Patrick și întreaga sa echipă. „Deși pe piață apăreau tot mai multe tehnologii portabile, nici una nu reușea să capteze corect un obiect de dimensiunile unei mașini.”

Nici una, până când Patrick a descoperit Peel 3D.

Porsche pregătit pentru scanarea 3D

„Pe lângă faptul că gestionează scanările mari și poate captura cu acuratețe formele și geometriile subtile ale unei mașini, software-ul peel 3D oferă și instrumentele necesare pentru a tria datele și a izola informațiile importante.”
Utilizarea datelor obținute prin scanarea 3D are o mulțime de avantaje în astfel de proiecte. Dispozitivul contact-free este unul dintre ele.
Având adesea părțile simetrice, modelul digital al mașinilor permite inclusiv realizarea unor modele în oglindă, perfect simetrice, ceea ce contribuie semnificativ la scurtarea timpului de lucru. Să presupunem că aripa stângă a mașinii a fost zdrobită sau lipsește. Nici o problemă! Scanarea părții drepte și efectuarea unei operații în oglindă sunt suficiente pentru a avea pregătită aripa stângă. Totul e extrem de simplu virtual, dar devine complicat dacă e realizat manual.
Odată capturată, forma mașinii este convertită într-un model CAD. Apoi e trimisă la o mașină CNC care elaborează o replică din spumă, utilizată ulterior ca matriță pentru construirea piesei compozite. Piesele fabricate sunt finisate manual, montate pe mașină și vopsite.

Caroserie Porsche finalizată, gata pentru prelucrarea CNC

Rezultatul este impecabil și cu adevărat impresionant, fiind o dovadă elocventă a modului în care puteți folosi peel 3D pentru a accelera dezvoltarea mașinilor de curse Porsche!

Rămâneți conectat la ultimele noutăți din domeniul tehnologiei 3D, abonându-vă la newsletter.

    Sunt de acord să primesc ultimele noutăți în domeniul

    3D CAD/CAM3D Print3D ScanHardwarePromoții, Webinarii ,Evenimente, Cursuri


    Politica de prelucrare a datelor caracter personal
    Am citit Politica prelucrare date cu caracter personal CADWORKS și sunt de acord cu prelucrarea acestora.